ASERTIVITA, EMPATIE A ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ

Hlavní myšlenka

Uvědomit si komunikační zákonitosti a jejich využití pro život.


Cíle vzdělávání

  • Pochopit chování své i druhých lidí.
  • Umět odhadnout reakci komunikačního partnera, přizpůsobit mu své jednání a získat ho na svoji stranu.
  • Získat znalosti a dovednosti potřebné ke zvládnutí konfliktních situací, k zefektivnění komunikace s lidmi.
  • Použití asertivního jednání v konkrétních vypjatých situacích.
  • Získat vnitřní rovnováhu a jistotu v projevu.

Obsah programu

Asertivní komunikace

Čtyři druhy jednání

  • agresivita,
  • pasivita,
  • manipulace,
  • asertivita.

Jak rozpoznat manipulaci a jak se jí bránit

Podstata a přínos asertivity

  • Sebedůvěra a sebeúcta jako základní předpoklad pro asertivní jednání.
  • Asertivní techniky a jejich využití v praxi.
  • Asertivní pochvala, asertivní kritika.

Asertivní techniky – jak se prosadit

  • Práce s hlasem.
  • Technika Základní myšlenka (silná a slabá slova, pasivní a negativní formulace).
  • Technika Empatie (jak zachovat neutrální postoj s ohledem na moji roli ve firmě).
  • Technika Aktivní naslouchání.
  • Jak efektivně předávat informace.
  • Jak vyjádřit nesouhlas – jak říci NE.

Empatie

  • Definice, poznání principů empatie.
  • Vývoj empatie.
  • Mezilidské zdroje (genetické, specifické, morální a osobní) a jejich využití v empatii.
  • Využití smyslů (rozdíly při telefonickém a osobním kontaktu), myšlení, zkušeností a dovedností.
  • Pasivní a aktivní empatie.

Definice konfliktu, aspekty konfliktu a postoj ke konfliktu

Zdroje konfliktů

  • Jak předcházet nedorozumění a konfliktům,
  • Analýza silového pole, technika překonávání konfliktu,
  • Pravidla pro odstranění konfliktnosti diskuze, sebeovládání, praktický trénink

Prevence konfliktu

Křivka konfliktu, její fáze a jak s nimi zacházet

Styly řešení konfliktních situací

  • Únik,
  • ústup,
  • útok,
  • kompromis,
  • dohoda.

Komunikační dovednosti pro zvládání konfliktů

  • Techniky řešení konfliktů
  • Jak správně odmítat – pozitivní nesouhlas
  • Jak reagovat na manipulativní jednání
  • Vnitřní a vnější konflikty
  • Dlouhodobé a krátkodobé konflikty, problémy řešitelné a neřešitelné
  • Typy konfliktů, vývoj konfliktu
  • Styly řešení konfliktu
  • Pozice a zájmy
  • Jak předcházet konfliktům

Formy a metody

  • Krátký výklad
  • Řízená diskuse
  • Zpětná vazba
  • Cvičení
  • Trénink a nácvik technik
  • Řešení typických konfliktních situací dle zadání účastníků

Cena kurzu

  • 9.950,- Kč + DPH / 1 účastník z jedné společnosti na jednom kurzu
  • Platba zálohovou fakturou před konáním kurzu nebo v hotovosti před zahájením kurzu

Cena obsahuje

  • Přípravu a realizaci výuky
  • Podpůrné výukové materiály
  • Vydání osvědčení o absolvování kurzu
  • Stravování a pitný režim účastníků po dobu konání školení

Časový harmonogram

  • Trénink je koncipován jako dvoudenní
  • Termín realizace není aktuálně stanoven, v případě zájmu nás, prosím, kontaktujte.