Hlavní myšlenka
Uvědomit si komunikační zákonitosti a jejich využití pro život.
Cíle vzdělávání
- Pochopit chování své i druhých lidí.
- Umět odhadnout reakci komunikačního partnera, přizpůsobit mu své jednání a získat ho na svoji stranu.
- Získat znalosti a dovednosti potřebné ke zvládnutí konfliktních situací, k zefektivnění komunikace s lidmi.
- Použití asertivního jednání v konkrétních vypjatých situacích.
- Získat vnitřní rovnováhu a jistotu v projevu.
Obsah programu
Asertivní komunikace
Čtyři druhy jednání
- agresivita,
- pasivita,
- manipulace,
- asertivita.
Jak rozpoznat manipulaci a jak se jí bránit
Podstata a přínos asertivity
- Sebedůvěra a sebeúcta jako základní předpoklad pro asertivní jednání.
- Asertivní techniky a jejich využití v praxi.
- Asertivní pochvala, asertivní kritika.
Asertivní techniky – jak se prosadit
- Práce s hlasem.
- Technika Základní myšlenka (silná a slabá slova, pasivní a negativní formulace).
- Technika Empatie (jak zachovat neutrální postoj s ohledem na moji roli ve firmě).
- Technika Aktivní naslouchání.
- Jak efektivně předávat informace.
- Jak vyjádřit nesouhlas – jak říci NE.
Empatie
- Definice, poznání principů empatie.
- Vývoj empatie.
- Mezilidské zdroje (genetické, specifické, morální a osobní) a jejich využití v empatii.
- Využití smyslů (rozdíly při telefonickém a osobním kontaktu), myšlení, zkušeností a dovedností.
- Pasivní a aktivní empatie.
Definice konfliktu, aspekty konfliktu a postoj ke konfliktu
Zdroje konfliktů
- Jak předcházet nedorozumění a konfliktům,
- Analýza silového pole, technika překonávání konfliktu,
- Pravidla pro odstranění konfliktnosti diskuze, sebeovládání, praktický trénink
Prevence konfliktu
Křivka konfliktu, její fáze a jak s nimi zacházet
Styly řešení konfliktních situací
- Únik,
- ústup,
- útok,
- kompromis,
- dohoda.
Komunikační dovednosti pro zvládání konfliktů
- Techniky řešení konfliktů
- Jak správně odmítat – pozitivní nesouhlas
- Jak reagovat na manipulativní jednání
- Vnitřní a vnější konflikty
- Dlouhodobé a krátkodobé konflikty, problémy řešitelné a neřešitelné
- Typy konfliktů, vývoj konfliktu
- Styly řešení konfliktu
- Pozice a zájmy
- Jak předcházet konfliktům
Formy a metody
- Krátký výklad
- Řízená diskuse
- Zpětná vazba
- Cvičení
- Trénink a nácvik technik
- Řešení typických konfliktních situací dle zadání účastníků
Cena kurzu
- 9.950,- Kč + DPH / 1 účastník z jedné společnosti na jednom kurzu
- Platba zálohovou fakturou před konáním kurzu nebo v hotovosti před zahájením kurzu
Cena obsahuje
- Přípravu a realizaci výuky
- Podpůrné výukové materiály
- Vydání osvědčení o absolvování kurzu
- Stravování a pitný režim účastníků po dobu konání školení
Časový harmonogram
- Trénink je koncipován jako dvoudenní
- Termín realizace není aktuálně stanoven, v případě zájmu nás, prosím, kontaktujte.