Cíl programu
- Motivovat účastníky k vedení rozhovorů se svými podřízenými.
- Poskytnout jim podporu ve formě struktury a osvědčených komunikačních nástrojů.
- Prodiskutovat zkušenosti účastníků s vedením rozhovorů, jaké nejčastější situace řeší a s jakými výsledky.
- Procvičit při simulování modelových situací vedení rozhovoru dle potřeb účastníků.
- Procvičit s účastníky průběh hodnocení.
Obsah programu
Význam hodnocení zaměstnanců podle kompetenčních modelů
Motivace
- Co to je motivace v čem spočívá a jak ji využít v každodenní práci manažera.
- Jaké jsou druhy motivace, jaké jsou jejich možnosti a limity.
- Vztah motivace a dosahovaných výsledků.
- Na čem závisí, zda budou lidi motivovaní nebo ne.
- V čem spočívá každodenní příležitost manažera své lidi motivovat.
- Jaké přístupy a komunikační dovednosti si potřebuje manažer osvojit pro efektivní motivaci.
- V čem spočívá pozitivní komunikace, a jak ji uplatnit v prostředí Vaší společnosti.
- Jak efektivně pracovat s otázkami.
- Jak srozumitelně vysvětlovat a předávat informace.
- Jak přesvědčit.
- Kdy a jak pochválit.
- Jak konstruktivně kritizovat, aby byla kritika nástrojem motivace.
- Jak projevit empatii, porozumění a proč.
Role hodnotitele
Zásady a pravidla pro hodnocení podle kompetenčních modelů
Hodnotící rozhovor
- Jaký je význam a cíle hodnotícího rozhovoru ve vaší společnosti
- Jak motivovat sám sebe a své podřízené k hodnocení (hodnocení jako důležitý nástroj motivace).
- Cíle hodnotícího rozhovoru (stanovování cílů SMART).
- Jak připravit a zorganizovat hodnotící rozhovory.
- Jak strukturovat hodnotící rozhovor.
- Význam přípravy, zahájení rozhovoru, délka trvání, volba místa, řazení jednotlivých bodů hodnotícího rozhovoru, výstupy z hodnotícího rozhovoru.
Příprava a průběh hodnocení
- Kritéria a způsob jejich vyhodnocení.
- Význam správného stanovení kritérií a jejich vyhodnocení.
Tipy a doporučení pro získávání zpětné vazby hodnocených na místě
- Konstruktivní kritika a kritika jako nástroj motivace – zopakování.
- Pochvala jako nástroj motivace a práce se zpětnou vazbou – zopakování.
- Jak zvládnout nesouhlasnou reakci na kritiku a na jiné nepříjemné situace, které během rozhovoru mohou nastat.
- Kritický rozhovor, praktická část, formy a metody.
- Struktura hodnotícího rozhovoru, akční plán a cílová orientace.
Trénink hodnocení vzájemně ve skupinách
Formy a metody
- Řízená diskuse.
- Práce ve skupině.
- Rozbor konkrétních situací z praxe.
- Modelové situace.
- Brainstorming.
Cena kurzu
- 9.950,- Kč + DPH / 1 účastník z jedné společnosti na jednom kurzu
- Platba zálohovou fakturou před konáním kurzu nebo v hotovosti před zahájením kurzu.
Cena obsahuje
- Přípravu a realizaci výuky
- Podpůrné výukové materiály
- Vydání osvědčení o absolvování kurzu
- Stravování a pitný režim účastníků po dobu konání školení
Časový harmonogram
- 9:00 – 16:00h
- Trénink je koncipován jako dvoudenní
- Termín realizace není aktuálně stanoven, v případě zájmu nás, prosím, kontaktujte.