JAK EFEKTIVNĚ MOTIVOVAT A ROZVÍJET PODŘÍZENÉ

Cíle vzdělávání

  • Nalézt efektivní způsoby komunikace s ohledem na danou situaci a jednotlivce.
  • Poskytnout a procvičit s účastníky techniky verbální komunikace, které jim pomohou efektivně komunikovat.
  • Procvičit s účastníky techniku zadávání úkolů a předávání informací a zvýšit úspěšnost předávání informací.
  • Naučit účastníky sdělovat nepopulární opatření a nepříjemné informace.
  • Motivovat účastníky k vedení rozhovorů se svými podřízenými.
  • Prodiskutovat zkušenosti účastníků s vedením rozhovorů, jaké nejčastější situace řeší a s jakými výsledky.

Obssah programu

Jak pracovat s otázkami při zadávání úkolů

Jak srozumitelně vysvětlovat a předávat informace

Temperament

  • Temperamentové typologie.

Individuální komunikační strategie

Jak komunikovat s různými typy lidí

  • Tempo.
  • Časování.

Komunikace s okolím

Jak komunikovat

Vymezení asertivity, agresivity, pasivity.

  • Důsledky těchto způsobů chování.
  • Jak sdělit nepříjemnou informaci.
  • Jak prezentovat nepopulární opatření jednotlivci, skupině.
  • Důsledky ustupování a neřešení krizových situací.

Motivační rozhovor aneb každodenní příležitost pro manažera

  • Co to je motivace v čem spočívá a jak ji využít v každodenní práci manažera.
  • Jaké jsou druhy motivace, jaké jsou jejich možnosti a limity.
  • Vztah motivace a dosahovaných výsledků.
  • Jaký druh motivace je z hlediska manažerské práce výhodný a má dlouhodobý efekt.
  • Na čem závisí, zda budou lidi motivovaní nebo ne.
  • V čem spočívá každodenní příležitost manažera své lidi motivovat.
  • Jaké přístupy a komunikační dovednosti si potřebuje manažer osvojit pro efektivní motivaci.
    • V čem spočívá pozitivní komunikace, a jak ji uplatnit v prostředí Vaší společnosti.
    • Jak efektivně pracovat s otázkami.
    • Jak srozumitelně vysvětlovat a předávat informace.
    • Jak přesvědčit.
    • Kdy a jak pochválit.
    • Jak konstruktivně kritizovat, aby byla kritika nástrojem motivace.
    • Jak projevit empatii, porozumění a proč.
    • Cvičení na aplikaci komunikačních dovedností, s důrazem na pochvalu a kritiku.

Vytýkací rozhovor

  • Jaké jsou zásady vytýkacího rozhovoru.
  • Jak se připravit na rozhovor.
  • Jaké otázky by si měl manažer položit při přípravě na rozhovor vč. stanovení cíle.
  • Struktura vytýkacího rozhovoru (úvod, střed, závěr) s ohledem na vážnost situace.
  • Jak pracovat s argumenty.
  • Jak zvládat emoce v průběhu rozhovorů a jak udržet rozhovor pod kontrolou.

Formy a metody

  • Řízená diskuse.
  • Práce ve skupině.
  • Rozbor konkrétních situací z praxe.
  • Modelové situace.
  • Zpětná vazba.
  • Program je koncipován jako dvoudenní

Cena kurzu

  • 9.950,- Kč + DPH / 1 účastník z jedné společnosti na jednom kurzu
  • Platba zálohovou fakturou před konáním kurzu nebo v hotovosti před zahájením kurzu.

Cena obsahuje

  • Přípravu a realizaci výuky
  • Podpůrné výukové materiály
  • Vydání osvědčení o absolvování kurzu
  • Stravování a pitný režim účastníků po dobu konání školení

Časový harmonogram

  • 9:00 – 16:00h
  • Trénink je koncipován jako dvoudenní
  • Termín realizace není aktuálně stanoven, v případě zájmu nás, prosím, kontaktujte.