Cíle vzdělávání
- Nalézt efektivní způsoby komunikace s ohledem na danou situaci a jednotlivce.
- Poskytnout a procvičit s účastníky techniky verbální komunikace, které jim pomohou efektivně komunikovat.
- Procvičit s účastníky techniku zadávání úkolů a předávání informací a zvýšit úspěšnost předávání informací.
- Naučit účastníky sdělovat nepopulární opatření a nepříjemné informace.
- Motivovat účastníky k vedení rozhovorů se svými podřízenými.
- Prodiskutovat zkušenosti účastníků s vedením rozhovorů, jaké nejčastější situace řeší a s jakými výsledky.
Obssah programu
Jak pracovat s otázkami při zadávání úkolů
Jak srozumitelně vysvětlovat a předávat informace
Temperament
- Temperamentové typologie.
Individuální komunikační strategie
Jak komunikovat s různými typy lidí
- Tempo.
- Časování.
Komunikace s okolím
Jak komunikovat
Vymezení asertivity, agresivity, pasivity.
- Důsledky těchto způsobů chování.
- Jak sdělit nepříjemnou informaci.
- Jak prezentovat nepopulární opatření jednotlivci, skupině.
- Důsledky ustupování a neřešení krizových situací.
Motivační rozhovor aneb každodenní příležitost pro manažera
- Co to je motivace v čem spočívá a jak ji využít v každodenní práci manažera.
- Jaké jsou druhy motivace, jaké jsou jejich možnosti a limity.
- Vztah motivace a dosahovaných výsledků.
- Jaký druh motivace je z hlediska manažerské práce výhodný a má dlouhodobý efekt.
- Na čem závisí, zda budou lidi motivovaní nebo ne.
- V čem spočívá každodenní příležitost manažera své lidi motivovat.
- Jaké přístupy a komunikační dovednosti si potřebuje manažer osvojit pro efektivní motivaci.
- V čem spočívá pozitivní komunikace, a jak ji uplatnit v prostředí Vaší společnosti.
- Jak efektivně pracovat s otázkami.
- Jak srozumitelně vysvětlovat a předávat informace.
- Jak přesvědčit.
- Kdy a jak pochválit.
- Jak konstruktivně kritizovat, aby byla kritika nástrojem motivace.
- Jak projevit empatii, porozumění a proč.
- Cvičení na aplikaci komunikačních dovedností, s důrazem na pochvalu a kritiku.
Vytýkací rozhovor
- Jaké jsou zásady vytýkacího rozhovoru.
- Jak se připravit na rozhovor.
- Jaké otázky by si měl manažer položit při přípravě na rozhovor vč. stanovení cíle.
- Struktura vytýkacího rozhovoru (úvod, střed, závěr) s ohledem na vážnost situace.
- Jak pracovat s argumenty.
- Jak zvládat emoce v průběhu rozhovorů a jak udržet rozhovor pod kontrolou.
Formy a metody
- Řízená diskuse.
- Práce ve skupině.
- Rozbor konkrétních situací z praxe.
- Modelové situace.
- Zpětná vazba.
- Program je koncipován jako dvoudenní
Cena kurzu
- 9.950,- Kč + DPH / 1 účastník z jedné společnosti na jednom kurzu
- Platba zálohovou fakturou před konáním kurzu nebo v hotovosti před zahájením kurzu.
Cena obsahuje
- Přípravu a realizaci výuky
- Podpůrné výukové materiály
- Vydání osvědčení o absolvování kurzu
- Stravování a pitný režim účastníků po dobu konání školení
Časový harmonogram
- 9:00 – 16:00h
- Trénink je koncipován jako dvoudenní
- Termín realizace není aktuálně stanoven, v případě zájmu nás, prosím, kontaktujte.