Cíle vzdělávání
- Umožnit účastníkům sebereflexi na jejich silné stránky a oblast rozvoje z hlediska manažerského přístupu k podřízeným, schopnost zvolit vhodnou strategii dle typu situace a typu podřízeného.
- Poskytnout účastníkům teoretický základ z oblasti manažerských dovedností.
- Analyzovat s účastníky jejich primární styl vedení a řízení podřízených.
- Naučit účastníky správně zadávat a delegovat úkoly svým podřízeným.
- Na modelových situacích vyzkoušet kritiku a pochvalu.
- Nabídnout účastníkům možnosti řešení komunikačně obtížných situací a konfliktů.
- Seznámit účastníky se základními variantami a možnostmi odměňování.
Obsah programu
Role manažera, charakteristiky dobrého manažera
Role vedoucího/manažera
- Profesionální role a osobnost vedoucího – co vše zahrnuje.
- Vedoucí jako vůdce svého týmu, jednotlivců.
- Manažerská kvalifikace.
Styly řízení, autorita a její uplatňování
- Charakteristika jednotlivých stylů řízení (delegování, přikazování, podporování, koučování) – význam a jejich použití v praxi.
- situační řízení – nový trend ve vedení a řízení lidí.
- Co posiluje a co snižuje autoritu.
- Dotazník stylů řízení – jakým nejčastějším stylem vedu své podřízené, který styl nejméně využívám, což vede k menší efektivitě ve vedení a řízení lidí.
Delegování úkolů
- Výhody a bariéry delegování.
- Co delegovat, co nedelegovat.
- Výběr vhodného pracovníka pro delegování a konkrétní delegovaný úkol,
- Rizika delegování.
- Metodika efektivního delegování – vypracování metodiky delegování jednoho úkolu na vytipovaného podřízeného z praxe účastníků.
Styly vedení a motivace stylem vedení
Zpětná vazba
- Jako základ komunikace a motivace.
Vedení obchodních týmů
- Hmotná a nehmotná motivace.
- riziko vzniku problémů se sladěním pracovního a rodinného života.
Předávání informací různým typům lidí
Jak inspirovat, motivovat a pomáhat podřízeným s cílem maximálního využití potenciálu
Komunikace s podřízenými
- Neverbální komunikace (řeč těla).
- Základní projevy neverbální komunikace.
- Předávání informací tak, aby výsledek byl stoprocentní.
- Zadávání úkolů, jejich kontrola, vyhodnocení.
- Komunikační dovednost
- Aktivní naslouchání, zpětná vazba.
- Ověřování, základní myšlenka.
- Empatie
- Efektivní kritika – co je a není efektivní kritika, jak ji podat tak, aby byla motivační.
- Efektivní pochvala – základní manažerský nástroj pro vedení a motivaci lidí.
Motivace a stimulace zaměstnanců
- Motiv a stimul, zdroje motivace.
- Jaké motivační faktory mohu využít ve společnosti JLV.
- Členění potřeb, Hierarchický systém potřeb podle Maslowa.
- Motivace a výkon.
- Hlavní prostředky stimulace zaměstnanců (jaké lidi řídím – motivuji – co je motivuje).
- Význam nehmotné motivace (stimulace) se zvláštním důrazem na pochvalu.
Formy a metody
- Řízená diskuse.
- Práce ve skupině.
- Rozbor konkrétních situací z praxe.
- Modelové situace.
- Zpětná vazba.
Cena kurzu
- 9.950,- Kč + DPH / 1 účastník z jedné společnosti na jednom kurzu
- Platba zálohovou fakturou před konáním kurzu nebo v hotovosti před zahájením kurzu.
Cena obsahuje
- Přípravu a realizaci výuky
- Podpůrné výukové materiály
- Vydání osvědčení o absolvování kurzu
- Stravování a pitný režim účastníků po dobu konání školení
Časový harmonogram
- 9:00 – 16:00h
- Trénink je koncipován jako dvoudenní
- Termín realizace není aktuálně stanoven, v případě zájmu nás, prosím, kontaktujte.