Hodnocení lidí (podle kompetenčních modelů)

 

Cíl programu

 

  • Motivovat účastníky k vedení rozhovorů se svými podřízenými.
  • Poskytnout jim podporu ve formě struktury a osvědčených komunikačních nástrojů.
  • Prodiskutovat zkušenosti účastníků s vedením rozhovorů, jaké nejčastější situace řeší a s jakými výsledky.
  • Procvičit při simulování modelových situací vedení rozhovoru dle potřeb účastníků.
  • Procvičit s účastníky průběh hodnocení.

 


 

Návrh programu

 

Význam hodnocení zaměstnanců podle kompetenčních modelů


Motivace

 

  • Co to je motivace v čem spočívá a jak ji využít v každodenní práci manažera.
  • Jaké jsou druhy motivace, jaké jsou jejich možnosti a limity.
  • Vztah motivace a dosahovaných výsledků.
  • Na čem závisí, zda budou lidi motivovaní nebo ne.
  • V čem spočívá každodenní příležitost manažera své lidi motivovat.
  • Jaké přístupy a komunikační dovednosti si potřebuje manažer osvojit pro efektivní motivaci.
    • V čem spočívá pozitivní komunikace, a jak ji uplatnit v prostředí Vaší společnosti.
    • Jak efektivně pracovat s otázkami.
    • Jak srozumitelně vysvětlovat a předávat informace.
    • Jak přesvědčit.
    • Kdy a jak pochválit.
    • Jak konstruktivně kritizovat, aby byla kritika nástrojem motivace.
    • Jak projevit empatii, porozumění a proč.

 

Role hodnotitele


Zásady a pravidla pro hodnocení podle kompetenčních modelů

 

Hodnotící rozhovor

 

  • Jaký je význam a cíle hodnotícího rozhovoru ve vaší společnosti
  • Jak motivovat sám sebe a své podřízené k hodnocení (hodnocení jako důležitý nástroj motivace).
  • Cíle hodnotícího rozhovoru (stanovování cílů SMART).
  • Jak připravit a zorganizovat hodnotící rozhovory.
  • Jak strukturovat hodnotící rozhovor.
  • Význam přípravy, zahájení rozhovoru, délka trvání, volba místa, řazení jednotlivých bodů hodnotícího rozhovoru, výstupy z hodnotícího rozhovoru.

 

Příprava a průběh hodnocení

 

  • Kritéria a způsob jejich vyhodnocení.
  • Význam správného stanovení kritérií a jejich vyhodnocení.

 

Tipy a doporučení pro získávání zpětné vazby hodnocených na místě

 

  • Konstruktivní kritika a kritika jako nástroj motivace – zopakování.
  • Pochvala jako nástroj motivace a práce se zpětnou vazbou – zopakování.
  • Jak zvládnout nesouhlasnou reakci na kritiku a na jiné nepříjemné situace, které během rozhovoru mohou nastat.
  • Kritický rozhovor, praktická část, formy a metody.
  • Struktura hodnotícího rozhovoru, akční plán a cílová orientace.

 

Trénink hodnocení vzájemně ve skupinách

 

Formy a metody

 

  • Řízená diskuse.
  • Práce ve skupině.
  • Rozbor konkrétních situací z praxe.
  • Modelové situace.
  • Brainstorming.

 

Cena kurzu

 

  • 9.950,- Kč + DPH / 1 účastník z jedné společnosti na jednom kurzu
  • Platba zálohovou fakturou před konáním kurzu nebo v hotovosti před zahájením kurzu.

 

Cena obsahuje

 

  • Přípravu a realizaci výuky
  • Podpůrné výukové materiály
  • Vydání osvědčení o absolvování kurzu
  • Stravování a pitný režim účastníků po dobu konání školení v rozsahu:
    • Teplé a studené nápoje po celý den (káva, čaj, nealkoholické nápoje)
    • Dopoledne – sladké pečivo
    • Odpoledne - ovoce

 

Časový harmonogram

 

  • 9:00 - 16:00h
  • Trénink je koncipován jako dvoudenní
  • Termín realizace není aktuálně stanoven, v případě zájmu nás, prosím, kontaktujte.

 

 


CzechoEduca s.r.o. (2019) všechna práva vyhrazena